«Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας απευθύνεται στην κοινή λογική: στη λογική των γονιών που επιθυμούν ένα ασφαλές ακαδημαϊκό περιβάλλον για τα παιδιά τους αλλά και στη λογική των φοιτητών που στοχεύουν σε ένα σύγχρονο, αναβαθμισμένο εκπαιδευτικό ίδρυμα» επισήμανε στην Ολομέλεια για το νομοσχέδιο «Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος» ο κ. Ιάσονας Φωτήλας, βουλευτής ΝΔ Αχαΐας. 

Ο κ. Φωτήλας τόνισε ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο διασφαλίζει την αρχή της αξιοκρατίας με την καθιέρωση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, την οποία τα ίδια θα καθορίζουν. Επίσης, μια σημαντική αλλαγή αποτελεί η αποτροπή των «λιμναζόντων» φοιτητών μέσω της πρόβλεψης περιορισμένου αριθμού επιλογών στο μηχανογραφικό. Ταυτόχρονα όμως δίνεται εναλλακτική στα παιδιά με τη δυνατότητα του παράλληλου μηχανογραφικού για εγγραφή σε δημόσιο ΙΕΚ. Στόχος είναι η εκπαίδευση να ανταποκρίνεται στις νέες, διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες της σύγχρονης αγοράς εργασίας. Τέλος, με το νομοσχέδιο αυτό ανάγεται το Πανεπιστήμιο στη σφαίρα της νομιμότητας με το σύστημα ελεγχόμενης εισόδου σε αυτό και επομένως την πρόληψη ενδεχόμενων αξιόποινων πράξεων και τη δημιουργία κλίματος ασφάλειας και εμπιστοσύνης. 

 

Δείτε το βίντεο της ομιλίας: 

https://www.youtube.com/watch?v=-umWwin6RGQ&feature=youtu.be 

 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας: 

Σας ευχαριστώ πολύ, κ. Πρόεδρε,

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με το παρών νομοσχέδιο προχωρά σε εμβληματικές μεταρρυθμίσεις, τις οποίες εγώ προσωπικά τις χαιρετίζω πρώτα ως γονιός και δευτερευόντως ως βουλευτής. 

Ένα νομοσχέδιο που, όπως χαρακτηριστικά έχει δηλώσει η Υπουργός Παιδείας κ. Κεραμέως, απευθύνεται στην κοινή λογική. Θα συμπληρώσω στην κοινή λογική του μέσου συνετού ανθρώπου: στη λογική των γονιών που επιθυμούν ένα ασφαλές ακαδημαϊκό περιβάλλον για τα παιδιά τους αλλά και στη λογική των φοιτητών που στοχεύουν σε ένα σύγχρονο, αναβαθμισμένο εκπαιδευτικό ίδρυμα. 

Το νομοσχέδιο αυτό είναι απότοκος της λογικής ότι στο Πανεπιστήμιο «καλλιεργούνται» όλες οι αρχές και οι αξίες που αυτό πρεσβεύει. 

Μια από αυτές είναι η αρχή της αξιοκρατίας, η οποία διασφαλίζεται με την καθιέρωση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής (ΕΒΕ) στα Πανεπιστήμια. Την ΕΒΕ θα καθορίζουν μάλιστα τα ίδια τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, ώστε, μέσω της πλήρους αυτονομίας που τους παρέχουμε, να διαμορφώνουν το ακαδημαϊκό προφίλ που επιθυμούν. Μέχρι σήμερα βλέπουμε φοιτητές να εισάγονται με βάση το 1, 2, 3 στα 20, οι οποίοι πρέπει στη συνέχεια να αντιμετωπίσουν τις υψηλές απαιτήσεις του Πανεπιστημίου. Το αποτέλεσμα; Αιώνιοι φοιτητές. 

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ, 

Μας κατηγορείτε ότι θα μειώσουμε τον αριθμό των εισακτέων και μάλιστα κατά το 1/3, επειδή δε θα εισάγονται στα Πανεπιστήμια φοιτητές με λευκή κόλλα. κ. Φίλη, θα μας απαντήσετε τελικά; Επιθυμείτε την πλήρη ισοπέδωση, τη μαζική, άκριτη εισαγωγή στα Πανεπιστήμια, χωρίς κανένα αξιοκρατικό κριτήριο;; Και αν ναι, ποιους εκπροσωπείτε; Είναι εύλογη η απορία μου, διότι η πλειονότητα της κοινωνίας, σε ποσοστό πλέον του 63% τάσσεται υπέρ της ελάχιστης βάσης εισαγωγής. Σε έρευνα που διενεργήθηκε, ακόμη και οι ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ τάχθηκαν υπέρ της βάσης εισαγωγής στο μεγαλύτερο ποσοστό τους.

Μια εξίσου σημαντική αλλαγή του νομοσχεδίου αποτελεί η αποτροπή των λιμναζόντων φοιτητών μέσω της πρόβλεψης περιορισμένου αριθμού επιλογών στο μηχανογραφικό. Βοηθάμε τα παιδιά μας να προχωρούν σε συγκεκριμένες, συνειδητές και ώριμες επιλογές, αποφεύγοντας τις τυχαίες και συγκυριακές. Συγχρόνως όμως ενισχύουμε τις επιλογές και χτίζουμε εναλλακτικές γι’ αυτά τα παιδιά με τη δυνατότητα του παράλληλου μηχανογραφικού για εγγραφή σε δημόσιο ΙΕΚ. 

Ας τελειώσουμε επιτέλους με τα στερεότυπα του παρελθόντος! Τα παιδιά μας πρέπει να ακολουθούν τις κλίσεις, τις δεξιότητες και τις προτιμήσεις τους! Το Πανεπιστήμιο οφείλει να πάψει να είναι μονόδρομος, αντικατοπτρίζοντας παρωχημένες αντιλήψεις που έχουν οδηγήσει σε κορεσμό ορισμένων επαγγελμάτων. Η εκπαίδευση πρέπει να ανταποκρίνεται στις νέες, διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες της σύγχρονης αγοράς εργασίας. 

Αναφορικά με την καίρια μεταρρύθμιση του χρονικού ορίου ολοκλήρωσης των σπουδών, αν και για όλα σχεδόν τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη συνιστά αυτονόητο, για εμάς αποτελεί ακόμα ζητούμενο. Προς απόδειξη τούτου τα αριθμητικά δεδομένα της Eurostat – γιατί η αριθμητική δεν είναι άποψη ώστε ο καθένας να έχει τη δική του. Επί του συνολικού αριθμού των εγγεγραμμένων φοιτητών στην Ευρώπη το 2018, το ποσοστό των αποφοίτων στη χώρα μας ανέρχονταν μόλις στο 9% όταν ο μέσος όρος αποφοίτησης για τα λοιπά ευρωπαϊκά κράτη είναι στο 24%. Επιδιώκουμε λοιπόν την ανατροπή αυτού του αρνητικού ρεκόρ των αιώνιων φοιτητών για τη χώρα μας. Παρέχουμε κίνητρα στους φοιτητές μας για την ταχύτερη ολοκλήρωση των σπουδών τους. Και τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Σημαίνει ταχύτερη ενσωμάτωση ανθρώπινου δυναμικού στην αγορά εργασίας. 

Όσον αφορά σε αυτό ποιος ήταν ο αντίλογός σας κυρίες και κύριοι συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ; 

Μας κατηγορείτε, γιατί απλά λέμε το αυτονόητο: πρέπει να υπάρχει αρχή, μέση και τέλος. 

Οφείλουμε να συνδράμουμε στις επιλογές των παιδιών μας, οριοθετώντας τις σπουδές τους προς αποτροπή ημιεπιλογών και δημιουργίας 35ρηδων «ημιπιτσιρικάδων» – για να χρησιμοποιήσω και τη δική σας «αργκό».

Επιμένετε στον ΣΥΡΙΖΑ να υποβιβάζετε την επαγγελματική εκπαίδευση και τα δημόσια ΙΕΚ, θεωρώντας τα κατώτερα των Πανεπιστημίων. Αυτή η λογική είναι που οδήγησε στη συμφόρηση των Πανεπιστημίων, στον κορεσμό της αγοράς εργασίας, στην απαξίωση των πτυχίων και στην ανεργία. 

Χρέος της Πολιτείας όμως, είναι να χτίσει επιλογές για τους νέους ώστε να επιλέξουν την εκπαιδευτική διαδικασία που τους ταιριάζει σύμφωνα με τις κλίσεις, τις ικανότητες και τα ενδιαφέροντα τους. Εσείς κύριες και κύριοι συνάδελφοι της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης όπως φαίνεται επιθυμείτε τη μαζική παραγωγή άνεργων πτυχιούχων. Παραγκωνίζετε τα ΔΙΕΚ, ενώ προτάσσετε τα ιδιωτικά κολλέγια ως μόνη εναλλακτική όσων τελικά δεν καταφέρουν να εισαχθούν σε κάποιο Πανεπιστήμιο.

Τέλος, με το παρόν νομοσχέδιο ανάγουμε το Πανεπιστήμιο στη σφαίρα της νομιμότητας, όπου δηλαδή οφείλει να βρίσκεται η θέση του. 

Θέτουμε ως προτεραιότητα τη διασφάλιση της τήρησης της νομιμότητας στα ΑΕΙ με το σύστημα ελεγχόμενης εισόδου σε αυτά. Με τη σύσταση Ομάδων Προστασίας Πανεπιστημιακού Ιδρύματος (ΟΠΠΙ), οι οποίες θα συγκροτούνται από εξαιρετικά εκπαιδευμένο για το σκοπό αυτό ανθρώπινο δυναμικό, φιλοδοξούμε να θέσουμε τέρμα σε φαινόμενα παράνομης βίας και έκνομης συμπεριφοράς που συντελούνται στο χώρο των Πανεπιστημίων.

Φαινόμενα παραβατικής συμπεριφοράς που θέλουμε όχι να τα καταστείλουμε, αλλά να τα προλάβουμε. Διότι με την ελεγχόμενη πρόσβαση στο campus των Πανεπιστημίων και τις ΟΠΠΙ είμαστε σε ετοιμότητα και μπορούμε να μιλάμε για πρόληψη ενδεχόμενων αξιόποινων πράξεων. Μπορούμε και οφείλουμε να δημιουργήσουμε κλίμα ασφάλειας και εμπιστοσύνης μέσα στα Πανεπιστήμιά μας. 

Και τι ειπώθηκε από εσάς κυρίες και κύριοι συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ;

Ότι το νομοσχέδιο αυτό παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα. Είναι τουλάχιστον αστείο να επικαλείστε την προστασία των προσωπικών δεδομένων όταν σαν κυβέρνηση αγνοούσατε την υποχρέωση γνωμοδότησης της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων επί όλων των νομοσχεδίων. Εξ αντιδιαστολής εμείς ενσωματώσαμε στο νομοσχέδιο, ως οφείλαμε, τη σχετική γνωμοδότηση και τα σχόλια της Αρχής.

Και όσον αφορά στην πανεπιστημιακή αστυνομία, διαφωνείτε με την εμπέδωση της ακαδημαϊκής ελευθερίας και το πλαίσιο πρόληψης και αποτροπής πράξεων βίας και ανομίας μέσω μιας αποτελεσματικής επιτέλους παρέμβασης από τις ΟΠΠΙ; Προτιμάτε τη σημερινή εικόνα των Πανεπιστημίων να λειτουργούν ως άσυλα παρανομίας; 

Το ΚΙΝΑΛ από τη μια δείχνει να κατανοεί την ανάγκη ασφάλειας των Πανεπιστημίων μας, αλλά τι αντιπροτείνει; Δημοσίους υπαλλήλους, απλούς φύλακες για τη φύλαξη των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων; Μα καλά ποιον κοροϊδεύετε; Να κάνουμε προσλήψεις εν τοις τύποις και στην ουσία να μην κάνουμε τίποτα; Απλώς για τα μάτια του κόσμου να αναπαραγάγουμε αυτό που ήδη γίνεται σήμερα δίχως αποτέλεσμα; 

Κλείνοντας, 

Κύριες και κύριοι συνάδελφοι, 

Έχουμε χρέος απέναντι στη νέα γενιά, στα παιδιά μας να παραδώσουμε ένα βελτιωμένο, αναβαθμισμένο και καλύτερο Πανεπιστήμιο. Πέρα και πάνω από μικροκομματικούς σκοπούς και ιδεοληψίες, οφείλουμε να διασφαλίσουμε την ελεύθερη διακίνηση ιδεών, την απρόσκοπτη διεξαγωγή έρευνας και διδασκαλίας, την ακαδημαϊκή ελευθερία στην πραγματική της διάσταση.

Ας αναγάγουμε επιτέλους το χώρο των Πανεπιστημίων σε χώρο πραγματικής ελευθερίας και ευταξίας, στον οποίο θα προωθείται η ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας όλων, δίχως φόβο και δίχως τρομοκρατία.

Σας ευχαριστώ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Translate »