Οι ένοπλες δυνάμεις της Υεμένης μόλις πριν λίγο επιτέθηκαν σε πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων CMA CGM με δύο βαλλιστικούς πυραύλους, προκαλώντας στα ίσια την διεθνή κοινότητα.

Ο πόλεμος για το πέρασμα στην   «Πύλη της Θλίψης» (Bab al-Mandab) στην Ερυθρά Θάλασσα θα μπορούσε να εισέλθει στην «καυτή» φάση τις επόμενες ώρες.

ΗΠΑ εναντίον Υεμένης-Ιράν

Η Αίγυπτος και ο πρόεδρος της Αλ Σίσι αρνείται πεισματικά για άλλη μια φορά να συμμετάσχει στον συνασπισμό των ΗΠΑ στον αγώνα κατά της Υεμένης/Ιράν.

Ο λόγος είναι προφανής και αφορά την ολοκληρωτική στοχοποίηση της Αιγύπτου από την παγκόσμια ισλαμική τρομοκρατία, του Χούτι, και φυσικά τους Ιρανούς.

Το κλίμα στην Αίγυπτο για την αμερικανική πρωτοβουλία δεν είναι καλό και πολλοί φοβούνται ακόμα και κλείσιμο του Σουέζ, ως μέτρο αποτροπής ενός πολέμου τόσο κοντά στην χώρα αυτή.

Ο πρόεδρος της χώρας Αλ Σίσι έχει δώσει εντολή για εξόρυξη υδρογονανθράκων στην ΑΟΖ της χώρας του, και δεν επιθυμεί επουδενί να εμπλακεί η χώρα του σε ένα πόλεμο κυρίως με το Ιράν.

Δείτε τις αλλαγές του ανασχηματισμού: Χρυσοχοΐδης στο Προστασίας του Πολίτη, Δόμνα Μιχαηλίδου στο Εργασίας

Πληροφορίες γερμανικών ΜΜΕ αναφέρουν ότι “η Αίγυπτος «ελέγχει» τη Διώρυγα του Σουέζ και μπορεί να την μπλοκάρει. Αυτό θα ήταν μια καταστροφή για αυτόν τον συνασπισμό”.

Το σενάριο αυτό τελικά πόσο κοντά απέχει με την πραγματικότητα;

Η Βρετανία, το Μπαχρέιν, ο Καναδάς, η Γαλλία, η Ιταλία, η Ολλανδία, η Νορβηγία, οι Σεϋχέλλες και η Ελλάδα προφανώς έχουν ενταχθεί στην πολυεθνική συμμαχία μέχρι στιγμής.

Σκοπός του είναι να αποτρέψει τις επιθέσεις των Χούτι σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Σύμφωνα με τον Όστιν, η ομάδα των κρατών θα διεξάγει κοινές περιπολίες στη νότια Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν.
Το Ισραήλ πιέζει τη διεθνή κοινότητα να αναλάβει δράση εδώ και πολύ καιρό: , αφού οι Χούτι έχουν περάσει εδώ και καιρό την κόκκινη γραμμή.

Ωστόσο, δεν είναι ακόμη σαφές ποια μέσα θα χρησιμοποιήσουν τα μέλη για να στηρίξουν τη συμμαχία.
Έτσι συγκεκριμένα: σε ποιο βαθμό είναι προετοιμασμένα αυτά τα κράτη, όπως οι ΗΠΑ και η Βρετανία, που έχουν ήδη πολεμικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, ώστε να καταρρίψουν επιθέσεις πυραύλων και drone των Χούτι και να σπεύσουν να βοηθήσουν τα εμπορικά πλοία.

Η Ισπανία, η οποία αρχικά είχε ονομαστεί ως μέλος από τις ΗΠΑ, αποχώρησε ξανά από τον συνασπισμό. Η Ιταλία, ωστόσο, επιβεβαίωσε ότι θα στείλει μια φρεγάτα «κατά της τρομοκρατικής αποσταθεροποίησης».

Αλλά όλα αυτά δεν φαίνεται να εκφοβίζουν τους Χούτι, τουλάχιστον επίσημα: Ακόμη και πριν οι εκπρόσωποι των ανταρτών υπογράμμισαν την Τρίτη ότι θα συνεχίσουν τις επιθέσεις σε ισραηλινά πλοία ή σε εκείνα που κατευθύνονται προς το Ισραήλ, οι βρετανικές ναυτικές αρχές ανέφεραν ένα άλλο, ακόμη ανεξήγητο περιστατικό στο Μπαμπ Al Strait, Mandeb ανοιχτά της Υεμένης.

Οι Χούτι απείλησαν επίσης ότι ενδέχεται να μην αφήσουν στο μέλλον να περάσουν δώδεκα ώρες μεταξύ των επιθέσεων.

Τα πράγματα είναι διαφορετικά με τους Χούτι στην Υεμένη.

Οι ριζοσπάστες ισλαμιστές αντάρτες, που εισέβαλαν στην πρωτεύουσα Σαναά σχεδόν πριν από δέκα χρόνια και έκτοτε ελέγχουν μεγάλα τμήματα του βορρά, έχουν εδραιώσει τη δύναμή τους παρά τα σχεδόν εννέα χρόνια πολέμου ενάντια στις κυβερνητικές δυνάμεις που υποστηρίζονται από τη Σαουδική Αραβία.

Ο Σαουδάραβας διάδοχος πρίγκιπας Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν θέλει να αποσυρθεί από την αδιέξοδη σύγκρουση το συντομότερο δυνατό.

Η πρόσφατη κλιμάκωση στη σύγκρουση στη Μέση Ανατολή φαίνεται να παίζει στα χέρια των αυταρχικών Χούτι, οι οποίοι, σύμφωνα με το σύνθημά τους, θέλουν την πτώση των ΗΠΑ και του Ισραήλ.

 

Υποστηρίζοντας τους Παλαιστίνιους, προσπαθούν να κερδίσουν πόντους, ιδιαίτερα στο εσωτερικό μέτωπο.

Στην Υεμένη, όπως και σε πολλά αραβικά κράτη, υπάρχει μεγάλη αλληλεγγύη με τον παλαιστινιακό πληθυσμό. Αρκετοί ειδικοί επισημαίνουν επίσης ότι το Ιράν δεν επιδιώκει περιφερειακή κλιμάκωση – ακόμα κι αν η Τεχεράνη εγκρίνει τις ενέργειες των Χούτι.

Το Master plan ΗΠΑ-Ισραήλ διάνοιξης του “θαλάσσιου καναλιού Μπέν Γκουριόν” σβήνει τη Διώρυγα του Σουέζ

Ισραήλ και ΗΠΑ φαίνεται ότι προωθούν  την κατασκευή του  «Καναλιού Μπεν Γκουριόν», με το οποίο θα συνδεόταν ο κόλπος της Άκαμπα, λιμάνι Εϊλάτ του Ισραήλ με το επίσης Ισραηλινό λιμάνι του Ασκελόν στη Μεσόγειο θάλασσα, μέσω θαλάσσιας διώρυγας που θα κατασκευαστεί, παρακάμπτοντας την Διώρυγα του Σουέζ.

Η νέα αυτή θαλάσσια οδός σημειωτέον αφήνει εκτός την Τουρκία, γεγονός που προκάλεσε την έντονη αντίδραση Ερντογάν, ο οποίος κατόπιν αυτού “πλεύρισε” την Ελλάδα, προκειμένου αρχικά να βελτιώσει τις σχέσεις μαζί μας σε θέματα κοινού συμφέροντος και χαμηλής πολιτικής, με απώτερο σκοπό  στη συνέχεια να προχωρήσουμε στην οριοθέτηση υφαλοκρηπίδας-ΑΟΖ σε Αιγαίο και ΝΑ Μεσόγειο, διεκδικώντας έμμεσα ρόλο στο παραπάνω project.

Παράλληλα το εχθρικό προς τη Δύση Ιράν  συνδυαστικά με τα εξαπτέρυγά του, τους Χούτι της Υεμένης, απειλούν την ασφάλεια της  ναυσιπλοΐας των στενών Ορμούζ και  Μπαμπ ελ Μαντέμπ, με αποτέλεσμα οι Αραβικές χώρες του κόλπου να αναζητούν συντομότερες και σφαλέστερες χερσαίες οδούς για να φέρουν το πετρέλαιο και το φυσικό τους αέριο στην ΕΕ.

Από την πλευρά τους Ισραήλ -ΗΠΑ φαίνεται ότι προωθούν  ως επί μέρους λύση στα παραπάνω την κατασκευή του  «Καναλιού Μπεν Γκουριόν», με το οποίο θα συνδεόταν ο κόλπος της Άκαμπα, λιμάνι Εϊλάτ του Ισραήλ με το επίσης Ισραηλινό λιμάνι του Ασκελόν στη Μεσόγειο θάλασσα, μέσω θαλάσσιας διώρυγας που θα κατασκευαστεί, παρακάμπτοντας την Διώρυγα του Σουέζ.

Τελικά μήπως όλα αυτά έχουν στόχο αυτό ακριβώς το σχέδιο; Αυτό ρωτούν πολλοί αναλυτές σε κοινωνικά δίκτυα.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Translate »